Henk Kok

‘maandag 12-07-2010

Uitgeschreven tekst

Ik ben Henk Kok, wethouder welzijn, zorg, wijkaanpak ..
en Stadsblokken/Meinerswijk.
Ik vind steden prachtig om op een terras te zitten
of een museum te bezoeken
maar mijn voorkeur is echt dit soort gebieden ..
lekker fietsen, lekker wandelen ..
Ik ben echt een natuurmens,
hier maar ook in mijn vrije tijd ..
Mijn grote liefde is Afrika.
Daar is natuur iets geweldigs.
Je struikelt over de olifanten in de natuurparken, en de jakhalzen …
Afrika is voor mij meer dan natuur.
Ik ben met een aantal mensen bezig om daar een woningbouwproject ..
te realiseren in een township.
In gebieden waar mensen wonen in veredelde kippenhokken ..
Daar proberen we betaalbare huurwoningen te realiseren.
Er zijn overenkomsten en verschillen ..
tussen wijken in Afrika en Nederland.
Overeenkomsten zijn dat mensen daar leven in omstandigheden die ..
verbetering nodig hebben, net zoals hier.
Je moet wat doen aan de woningen en woonomgeving
Achter de deuren van die woningen ..
dat zie je ook hier in Nederland en Afrika..
is een hoop ellende en problematiek ..
daar moeten we met elkaar mee aan de slag.
We zijn hier in de Geitenkamp ..
een van de wijken die extra aandacht nodig gaat hebben
We willen in de Geitenkamp twee dingen voor elkaar proberen te krijgen:
een, de wijk moet fysiek op sommige plekken aangepakt worden.
dat gaan we samen met de woningbouwvereniging doen.
en twee: achter de voordeur is nog een hoop ellende ..
met werkeloosheid, kinderen die te vroeg de school verlaten ..
daar gaan we fors mee aan de slag.
Dus sociaal achterstallig onderhoud ..
en ook fysiek achterstallig onderhoud.
Mensen moeten weer trots worden op hun wijk ..
Dat betekent dat we met elkaar aan de slag moeten ..
om te kijken wat er moet gebeuren.
Dat ga ik niet zelf bedenken, dat gaan we met elkaar doen.
We gaan een multifunctioneel gebouw hier neerzetten ..
een wijkcentrum met allerlei andere mogelijkheden ..
daar gaan we met elkaar plannen smeden.’

[BRON]

Leave a comment